Down Under 2004

Click here to edit subtitle

Blog

Zondag 4 juli 2004

Posted by Jessica on September 8, 2013 at 8:15 AM

Zondag 4 juli 2004.

Daar staan we dan……..in de kleffe hitte van KL. Het is even een stukje lopen naar Pan Pacific Hotel (alleen met handbagage want de koffers worden doorgestuurd)

Bij aankomst blijkt het hotel vol te zitten, balen! Wel reserveren ze een ander hotel voor ons iets verder vanaf het vliegveld.

Mocht ik eindelijk eens in zo’n stewardessen luie mensen golfkarretje zitten…..yes!! we worden netjes afgezet bij de lift waar we bij het plekje aankomen waar het shuttlebusje ons komt ophalen.

Het hotel is ongeveer 10 minuten rijden vanaf het vliegveld. Veel bijzonders is het niet maar we kunnen ons hoofd even neerleggen. We liggen al snel te tukken en na 2 uurtjes worden we wakker. Voor hoelang het duurt zien we vanzelf wel weer.

We gaan met de shuttlebus naar het vliegveld terug en daar nemen we de KLIA Express naar KL Sential. Daar hoppen we over op de metro naar KLCC (Kuala Lumpur City Center)

Daar aangekomen kijken we vol verwondering om ons heen naar de grote torens etc. Als een stelletje toeries vragen we ons af waar de Twin Towers zijn. We kunnen ze maar niet vinden.

Weet je wat? We lopen gewoon even een stukje om te zien of we ze aan de achterkant zien. En wat staat daar zo maar ineens? Juist, de Twin Towers. Bleek dus dat we er met onze snuffers bovenop stonden. Hahaha.

Het is maar goed dat we niet hebben gevraagd waar ze stonden. Zouden we ook mooi voor lul staan.

We lopen het park in en vanaf daar hebben we een prachtig uitzicht op de torens. Het is bloedje heet en in onze spijkerbroek zweten we het uit, niet normaal meer.

We schieten wat plaatjes en vluchten snel naar binnen, het shopping center in, op zoek naar wat koelte. Lang leve de airco!!

Al snel zien we een gaaf winkeltje met allerlei mooie kussenslopen en shawls. Ik kan het niet laten en kies 3 mooie sloopjes uit en een wollen sjaal uit India. Echt prachtig!

Roon rekent voor me af (ja, echt je krijgt het heus van me terug ….) en ik schrik even van de prijs. Mijn shawl blijkt iets van 65 euro te kosten, maar gelukkig kregen we 30% korting.

Bij 1 of ander snel gaaf zaakje zijn de sandaaltjes heel goedkoop. Ik (Roon schiet weer voor) koop een paar gave sandaaltjes met hoge hak voor 17 euro. Niet duur!!

We shoppen wat en ik heb eindelijk een leuk cadeau om aan Roon te geven. Een lief paar rode cuflink hartjes!!

We halen het in ons hoofd om ook nog de Twin Towers te bezoeken. De dame van de Informationdesk waarschuwt ons dat de kaartjes wel eens uitverkocht kunnen zijn omdat het zondag is en dan veel mensen omhoog willen én dan de kaartjes gratis zijn.

Al daar aangekomen staat er al op een bordje op ons te wachten…..’no tickets for today’. Balen!

Maar onze zielige gezichten helpen blijkbaar. Een dame zwaait naar ons en vraagt of we de TT willen bezoeken. TUURLIJK, zeggen we. Er blijkt een grote groep te hebben afgezegd waardoor wij nét nog mee omhoog kunnen. Cool!

Uiteraard is het voor Roon daar boven wel even wennen vanwege zijn hoogtevrees. Maar dapper als hij is lopen we toch mooi samen op de Towerbridge op 170 meter hoog op de 41e en 42e verdieping. Wat een uitzicht zeg! Geweldig.

We mogen 10 minuten rondlopen en kijken. Roon en ik proberen nog even snel een scene na te spelen uit de film Entrapment die daar is opgenomen. Lachen!

Na nog wat drinken pakken we (tenminste dat proberen we) de metro te vinden. Alles lijkt op elkaar. We staan helemaal aan de verkeerde kant van de torens. Eenmaal omgelopen regent het als een gek. De lucht is bijna zwart!

De metro en de KLIA Express (28 minuten) zijn sneller dan het vieze weer en we komen droog bij het hotel aan. Eenmaal daar aangekomen barst het noodweer los. We denken dat het een ‘buitje’ is maar wanneer we proberen te slapen en ik zelfs door mijn oordoppen heen wat om hoor vallen, gaan we toch maar even kijken.

Er ligt verdorie gewoon een boom voor onze kamer!! Die is net omgewaaid!! Niet normaal meer.

Ik vind het toch wel een beetje eng worden. Het waait en onweert echt als een gek.

Nog geen 10 minuten later knalt de volgende boom op de grond, eng hoor!

Of de bomen nu zo zwak zijn of het nu echt gewoon erg stormt weet ik niet. Maar ik ben het in ieder geval niet gewend. We tukken nog een klein uurtje en de regen is dan opgehouden. We voelen ons redelijk gebroken.

Na en snelle maaltijd checken we uit en tuffen we met de shuttlebus naar het vliegveld. We hadden al boardingpassen dus we hoeven niet meer in de rij. We hebben alle tijd om op ons gemak een kop thee te drinken en de planning door te nemen voor wanneer we weer thuis zijn en in het normale ritme zitten.

De vlucht is bommetje vol en we zitten op een rij van 4 stoelen. Niet echt heel erg jofel maar dat is wederom een luxe probleem.

En nu………we zitten een uur vliegen vanaf Schiphol. We willen er wel graag uit. Nog even volhouden. Zodra we door de douane zijn begint het normale leven weer.

Het was in ieder geval een geweldige vakantie waarin alles perfect is verlopen. Ik ben benieuwd naar de foto’s.

Woensdag weer werken……….maar nu……nog even relaxen.